Babouschka/Matroesjka


Babouschka ofwel Matroesjka poppetjes zijn erg in op het moment. Je ziet ze overal op schriftjes, boekjes, in de hobbybladen. Gemaakt van hout zoals ze officieel zijn en ook van stof, vilt, gehaakt, gebreid, noem maar op.
Mijn oudste zoon spaart ze al een aantal jaren. Vorig jaar heb ik voor zijn verjaardag bovenstaand poppetje gemaakt met de daarin bijbehorende vier kleinere poppetjes. Juist omdat je ze nu overal ziet vond ik het leuk om ze alsnog op mijn blog te zetten.



Reacties

  1. Wat leuk laura, en heb je die zelf gemaakt!

    Geweldig hoor!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor Thea, helemaal zelf. Eerst in de goede kleur geverfd. Toen contourstickers er op geplakt. Dat is al een heel precies werkje en erg tijdrovend. En dan ingekleurd. Van groot naar klein. Als alles goed droog is de kleine stipjes erop schilderen met een heel dun penseeltje. Ik heb er wel een tijdje over gedaan hoor, maar het was naar wens. Hij staat bij de rest van de verzameling. Ik heb nog 2 blanco setjes staan, dus misschien dat ik er nog een keertje aan ga beginnen. Bedankt voor de reaktie. groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Laura!!! Wat een werk zeg, maar wel heeeeeeeeel erg gaaf
    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, even de tijd genomen om je blog helemaal te lezen. Wat een ontzettend leuke dingen maake je zeg! (en veel!) Ik ga je in m'n feeds zetten, dan krijg ik automatisch bericht als je een nieuw bericht plaatst, ik vind het leuk om op de hoogte te blijven. Tot ziens bij Clubs!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten